احمد نظری
مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

معرفی 6 سرویس ایمیل موقت و ایمیل یکبار مصرف و نحوه ساخت ایمیل

چگونه ایمیل یکبار مصرف بسازیم؟ یکی از معضلات بسیار بزرگ کاربران در دنیای اینترنت پیام های تبلیغاتی یا مزاحم SPAM می باشد که روزانه چندین نمونه آن در پست های الکترونیک هر کدام از کاربران دریافت می گردد . حتما شما هم روزانه با سایت هایی مواجه می شویدکه در قبال استفاده از خدمات آن درخواست عضویت در سایت را می نمایند. متاسفانه برخی از این سایت ها با واگذار نمودن لیست اطلاعات و ایمیل های کاربران سایت خود به شرکت های تبلیغاتی هزینه های سایت خود را تامین می نمایند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

و به لحاظ امنیتی هم شاید برخی از کاربران علاقمند نباشند که ایمیل اصلی خود را در هر سایتی وارد نمایند. یکی از راه هایی که می توان از شر اینگونه تبلیغات اضافی و مزاحم رهایی پیدا کرد و ضمنا امنیتی نسبی برای ایمیل های اصلی ایجاد نمود،استفاده از ایمیل های موقت یا یکبار مصرف (از دست رفتنی) می باشد.سرویس های ایمیل موقت بر خلاف سرویس هایی مانند یاهو ،ایمیل و جیمیل نیاز به اطلاعات کاربران جهت ساخت ایمیل ندارند، حتی احتیاج به تعریف رمز عبور ورود برای این نوع ایمیل ها نخواهید داشت .شما خیلی راحت با مراجعه به یکی از سایت هایی که این نوع سرویس ها را ارائه می دهند،می توانید با انتخاب یا ساخت یک ایمیل موقت به راحتی و بدون وارد کردن هیچ گونه اطلاعات شخصی و محرمانه صاحب یک ایمیل موقت شوید.

برخی از ویژگی های ایمیل های موقت

  • بعضی از این سرویس ها فقط امکان دریافت ایمیل را رادارند و برخی دیگر اجازه ارسال ایمیل را نیز برای کاربران فراهم می نمایند.
  • بعضی از این سرویس ها امکان رمز گذاری بر روی صندوق ورودی را فراهم می کنند و برخی دیگر این قابلیت را ندارند.
  • بعضی از این سرویس ها اجازه انتخاب نام دامین و ایمیل دلخواه را به شما می دهند و دربرخی دیگر باید ازدامین و ایمیل های پیش فرض استفاده نمود.
  • بعضی از این سرویس ها ایمیل های دریافتی را در همان صفحه اصلی نشان می دهند و هرچند ثانیه رفرش می شوندوبرخی دیگر از آنها دارای صندوق ورودی می باشند.
  • بعضی از این سرویس ها در صورت نیاز به ساخت ایمیل جدید می توان در همان صفحه اصلی اقدام نمود ولی ایمیل قبلی و محتویات آن از بین خواهد رفت.
  • بعضی از این سرویس ها قابلیت دریافت پیوست های یک پیام دریافتی را دارند و در بعضی دیگر فقط قابلیت دریافت متن ها را دارند.
  • بعضی از این سرویس ها اجازه ساخت ایمیل های موقت را با زبان های مختلف می دهند و برخی دیگراین قابلیت را ندارند.
  • بعضی از این سرویس ها اجازه دسترسی سایر کاربران را به ایمیل موقت شما می دهند و دربرخی دیگر این امکان را مسدود می کنند.
  • بعضی از این سرویس ها دارای تاریخ انقضاء می باشند,یعنی شما می توانید از چند دقیقه تا یکماه با توجه نوع نیاز تان اقدام به انتخاب یک از این گزینه ها نمایدو در برخی دیگر این زمان بصورت پیش فرض و غیر انتخابی می باشد و گاها امکان تمدید زمان نیز وجود دارد.
  • بعضی از این سرویس ها در ابتدای ورود ایمیل اصلی کاربر را دریافت نموده و یک ایمیل موقت که نقش رابط را دارد به کاربر می دهند کاربر می تواند تمام پیام های دریافتی به ایمیل موقت را در ایمیل اصلی نیز مشاهده نماید.

اکنون در زیر به معرفی چند نمونه از سایت های ساخت ایمیل موقت می پردازیم :

throwawaymail

وب سایت توسینسو

maildrop

وب سایت توسینسو

easytrashmail

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

fakemailgenerator

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

temp-mail

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

guerrillamail

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

احمد نظری
احمد نظری

مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

من احمد نظری مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد نمایندگی خراسان (سبزوار) به عنوان یکی از دوستداران توسینسو هستم مدیر مرکز آموزش مجازی پارس نمایندگی خراسان /سبزوار مدیر کنسرسیوم اعتبار سنجی و ارزشیابی شرکت ها(شرکت کاوش) نمایندگی خراسان/ کارشناس نرم افزار کامپیوتر و تکنسین شبکه / مدیر ، کارشناس و مدرس اسبق دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران نمایندگی سبزوار/ مشاور بازار کار (بصورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ) و مشاوره کار آفرینی در سایر حوزه های تخصصی

نظرات