محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

کاملترین آموزش تبدیل Word به PDF (ورود به پی دی اف)

خیلی از مواقع پیش می آید که شما می خواهید یک فایل Word را تبدیل به PDF کنید تا خواندن و مطالعه آن ساده تر شود. استفاده کردن از فایل های PDF این مزیت را دارد که هر کسی بدون توجه به اینکه از چه نرم افزار پردازشگر متنی استفاده می کند می تواند فایل PDF را باز کرده و محتویات آن را مشاهده کند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

از همه مهمتر زماینکه یک فایل Word را به PDF تبدیل می کنید دیگر ناهماهنگی ها و خطاهایی که در نرم افزار پردازشگر متنی Office Word وجود داشت . دیگر وجود نخواهد داشت ، تبدیل کردن فایل های Word به PDF معمولا برای فایل های Word ای مثل رزومه ها و مستندات مهم از قبیل پروژه های دانشگاهی و غیره انجام می شود. اما برای تبدیل کردن فایل Microsoft Word به PDF انواع و اقسام روش ها وجود دارد که امروز در انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران انواع این روش ها را با هم آزمایش می کنیم.

استفاده از ابزارهای موجود در Office 2010 و Office 2013

1.فایل Office Word خود را با Office Word 2010 باز کنید.

2.از تب File گزینه Save As را انتخاب کنید.

تبدیل کردن ورد به PDF تبدیل کردن ورد به پی دی اف

3.از قسمت File Types گزینه PDF or XPS Document را انتخاب کنید و Save را بزنید و فایل PDF شما آماده است

تبدیل کردن فایل Word به فایل PDF
تبدیل کردن ورد به PDF تبدیل کردن ورد به پی دی اف

4.توجه کنید که ابزار تبدیل کردن Word به PDF در Office 2010 بصورت پیشفرض نصب شده است و شما می توانید براحتی با این روش فایل های خود را بصورت PDF ذخیره کنید ، توجه کنید که ممکن است گزینه های PDF و XPS Document بصورت جداگانه نمایش داده شوند اما در اصل مطلب تفاوتی نخواهد داشت.

استفاده از ابزارهای موجود در Office 2007

  1. فایل Office Word خود را با Office Word 2007 باز کنید.
  2. بر روی دکمه File از بالای سمت چپ صفحه Word کلیک کنید.
  3. به قسمت Save As و در نهایت گزینه PDF or XPS بروید ( توجه کنید که اگر این گزینه برای شما نمایش داده نمی شود به این دلیل است که ابزارک رایگان تبدیل Word به PDF نرم افزار Office 2007 شما نصب نشده است ، شما می توانید این ابزارک را با استفاده از این لینک دانلود کنید و نصب کنید تا گزینه های گفته شده نمایش داده شوند )
  4. نام فایل مورد نظر خود را وارد کنید و در صورت نیاز تنظیمات اضافه را نیز انجام دهید. ترجیحا از حداقل اندازه فایل یا Minimum Size استفاده کنید البته اگر کیفیت و اندازه چندان اهمیتی برایتان ندارد.
  5. بر روی دکمه Save کلیک کنید و مشاهده خواهید کرد که فایل Word شما به PDF تبدیل می شود.

استفاده از ابزار doPDF

1.ابتدا نرم افزار رایگان doPDF را از همین لینک دانلود کنید

2.این نرم افزار بسیار سبک و ساده است و بعد از نصب خودش را به عنوان یک پرینتر به سیستم معرفی می کند ، بنابراین بعد از دریافت نرم افزار آن را نصب کنید و مطئمن شوید که در Control Panel شما و در قسمت Printers یک پرینتر به نام doPDF اضافه شده است.

تبدیل Word به PDF تبدیل ورد به پی دی اف تبدیل ورد به PDF

3.حالا فایل Word خود را باز کنید.

4.بر روی منوی File و گزینه Print کلیک کنید.

تبدیل Word به PDF تبدیل ورد به پی دی اف تبدیل ورد به PDF

5.مطمئن شوید که در قسمت Printer اسم نرم افزار doPDF نوشته شده است ، اگر نیست از منو انتخاب کنید.

تبدیل Word به PDF تبدیل ورد به پی دی اف تبدیل ورد به PDF

6.بر روی دکمه Print کلیک کنید

تبدیل Word به PDF تبدیل ورد به پی دی اف تبدیل ورد به PDF

7.مسیر و نام فایل PDF را انتخاب کنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید و فایل Word شما در همان مسیر تبدیل به PDF خواهد شد

تبدیل Word به PDF تبدیل ورد به پی دی اف تبدیل ورد به PDF

استفاده از وب سایت

1.ابتدا آدرس وب سایت www.convertonlinefree.com را در مرورگر خود وارد کنید و وارد وب سایت شوید.

2.توجه کنید که این وب سایت هیچ هزینه ای بابت تبدیل فایل شما دریافت نخواهد کرد بنابراین از نصب کردن هرگونه ابزار یا پرداخت هر نوع وجه به اینگونه وب سایت ها خودداری کنید ، این سرویس ها کاملا رایگان می باشند مگر اینکه بخواهید تعداد بسیار زیادی فایل Word را به PDF تبدیل کنید که در حال حاضر قصد انجام چنین کاری نداریم.

3.از قسمت convert File بر روی گزینه Browse کلیک کنید و فایل Word مورد نظر را انتخاب کنید

تبدیل Word به PDF تبدیل کردن ورد به PDF تبدیل فایل ورد به PDF

4.بر روی دکمه Convert کلیک کنید و کمی صبر کنید

تبدیل Word به PDF تبدیل کردن ورد به PDF تبدیل فایل ورد به PDF

5.فایل PDF شما برای دانلود آماده می شود

پیشنهاد می کنم همیشه برای تبدیل کردن Word به PDF از نرم افزارهای پرینت گرفتن به PDF استفاده کنید تا قالب فایل Word شما به همان شکلی که وجود دارد باقی بماند. معمولا نرم افزارهای تبدیل کننده یا Convertor قالب فایل های فارسی را به هم می ریزند اما نرم افزارهای پرینت گرفتن به PDF خیلی دقیق اینکار را انجام می دهند ، تجربه بنده حتی در خصوص فایل هایی بوده است که با فونت نستعلیق نوشته شده بودند و با استفاده از ابزارک doPDF براحتی به PDF تبدیل شدند.

فراموش نکنید روش های زیادی برای انجام دادن این تبدیل ها وجود دارد اما ما سعی کردیم بهترین روش ها را به شما یاد بدهیم ، اگر فکر می کنید روش بهتری وجود دارد در ادامه همین مطلب عنوان کنید تا ما نیز از این تجربه شما استفاده کنیم. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

  • بهترین روش تبدیل ورد ( Word ) به PDF چیست؟

    بهترین روش تبدیل فایل ورد به پی دی اف استفاده کردن از روش پرینت به PDF است ، در این روش قالب فایل Word به هیچ عنوان تغییر نمی کند و به همان شکلی که مشاهده می کنیم تبدیل به PDF خواهند شد.
  • چرا فایل ورد بعد از تبدیل به PDF به هم ریخته می شود؟

    نرم افزارهای تبدیل فایل ورد به PDF به دلیل اینکه با ماهیت پرینت مشکل دارند ، روش تبدیل کاراکتری را استفاده می کنند که این روش برای فونت های فارسی مشکل ساز می شود و قالب فایل را به هم می ریزند.

محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات