امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

File Types Manager ابزاری برای مدیریت نمایش آیکن های فایل ویندوز

در زمان ویندوز XP تغییر دادن آیکون File Type هایی نظیر .txt و PNG آسان بود.اما در ویندوز 7 میبایست تغییراتی در Registry میدادید تا این کار انجام میشد.در این مقاله یک اپلیکیشن رایگان به شما معرفی خواهیم کرد تا این کار را بدون هیچ دردسری و با سرعت انجام دهید.به دلایل مختلف در نسخه های اخیر ویندوز تغییر دادن آیکون انواع فایل ها و Folder ها کار راحتی نبود.اما در اینجا به شما نشان خواهیم داد تا براحتی آیکون فایل های با فرمت .exe را تغییر دهید و فلش روی shortcut ها را نیز حذف کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

نرم افزار File Types Manager یک اپلیکشین رایگان و عالی است که محصول شرکت NirSoft است.این اپلیکیشن لیست تمام file type ها و extension هایی که در ویندوز وجود دارد را نشان میدهد و به شما امکان میدهد تا properties های آنها را که آیکون های آنها را هم شامل میشود تغییر دهید.این اپلیکیشن بخوبی در ویندوز های 7 و 8و 10 کار میکند.اما توجه کنید که کدام نسخه از آن را میخواهید دانلود و نصب کنید.منظور 32 بیتی یا 64 بیتی.هنگامی که اپلیکیشنFile Types Manager را دانلود کردید آنرا از حالت فشرده یا zip شده خارج کنید و روی آن دابل کلیک کنید تا اجرا شود.این اپلیکیشن یک اپلیکیشن پرتابل است.

وب سایت توسینسو

بر روی “Default Icon” کلیک کنید.در اینجا تمام file extensions ها را میبیند که آیکون هایشان شبیه هم است.آن خیلی مناسب است اگر شما میخواهید آیکون های فایل هایی که یکسان هستند را تغغیر بدهید.اگر شما قصد دارید تنها یک نوع File Type را تغییرش بدهید خیلی راحت میتوانید بر اساس extension یا type name آنها را مرتب کنید.

وب سایت توسینسو

برای صرفه جویی در scroll کردن پی در پی ما از قابلیت Find در این اپلیکیشن استفاده میکنیم.بر روی کلید Find کلیک کنید و یا کلید های ترکیبی CTRL+F را بفشارید.در فیلد مربوطه File Type خود را وارد کنید و روی دکمه Find Next را کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

روی extension مربوطه خود راست کلیک کنید و گزینه “Edit Selected File Type” را انتخاب نمایید.

وب سایت توسینسو

در پنجره “Edit File Type” بر روی دکمه “…” کلیک کنید.مانند شکل زیر...

وب سایت توسینسو

در پنجره “Change Icon” بعضی از آیکون های اولیه نشان داده شده اند.اما میتوانید با کلیک کردن روی دکمه “Browse” آیکون دلخواه خود را انتخاب نمایید.

File Types Manager به شما این امکان را میدهد تا فایل های EXE،DLL، یا ICO را هم انتخاب کنید.

وب سایت توسینسو

بعد از انتخاب آیکون دلخواه خود بر روی دکمه OK کلیک کنید.

وب سایت توسینسو

معرفی توسط:امیرحسین کریم پور


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات