امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش رفع مشکل نشان ندادن دیسک و فلش در Disk Management ویندوز

سلام خدمت دوستان و کاربران عزیز وب سایت توسینسو . اخیرا یکی از کاربران عزیز این وب سایت مشکلی در خصوص نمایش داده نشدن فلش مموری خود در Disk Management ویندوز در این وب سایت مطرح کرده بود که بنده تصمیم گرفتم راهکار های برطرف کردن این مشکل را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم. برای رفع این مشکل موارد زیر را انجام دهید :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. فلش مموری را به یک پورت USB دیگر وصل کنید. اگر USB 2.0 هست به پورت USB 2.0 و اگر USB 3.0 هست به پورت USB 3.0 وصلش کنید و حتما مطمئن شوید که پورت ها سالم هستند.
  2. فلش مموری را به یک سیستم دیگر وصل کنید. همچنین با یک لینوکس Live مثل Ubuntu یا نسخه های دیگر لینوکس سیستم را Boot کنید و مجددا تست کنید.
  3. از طریق کنسول مدیریتی Device Manager درایور فلش مموری را ابتدا Uninstall کنید. برای این کار از قسمت Disk driver روی فلش درایو خود راست کلیک کنید و Uninstall device را بزنید. سیستم را یکبار Restart کنید و بعد مجددا وارد Device Manager و درایور فلش مموری را با انتخاب گزینه Update driver آپدیت کنید.
  4. توی تنظیمات BIOS سیستمتان ببینید فلش شناسایی شده است یا خیر.
  5. فلش مموری را CHKDSK کنید چون ممکن است Bad Sector داشته باشد. برای انجام این کار در Command Prompt دستور زیر را با دسترسی Administrator اجرا کنید :
chkdsk X: /f

X در اینجا Drive letter فلش درایو شما هست.

   6. سیستم را ببرید به محیط Safe mode و مجددا تست کنید.

   7. با یک آنتی ویروس آپدیت شده سیستم را اسکن کنید.

   8. فلش مموری را بدون هیچ رابطی و بصورت مستقیم به سیستم متصل کنید.

   9. اگر هارد دیسک شما در Disk Management نشان داده نشد اتصالات هارد دیسک را بررسی کنید.

   10. اگه همه این مراحل را انجام دادید و باز هم فلش درایو شناسایی نشد به احتمال زیاد فلش مموری مشکل سخت افزاری دارد و آسیب فیزیکی دیده است و اگر گارانتی داره باید به گارانتی برود. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در ادامه اگر تجربیاتی در این خصوص دارید خوشحال میشویم که در زیر این مطلب آنها را به اشتراک بگذارید.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات