امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

معرفی 4 روش حل مشکل نشان ندادن اشاره گر موس در مانیتور

چگونه مشکل ناپدید شدن موس در ویندوز را درست کنیم؟ اگر برای شما هم پیش آمده است که نشانگر یا اشاره گر موس ( Mouse ) شما در صفحه مانیتور نمایش داده نمی شود ، در ادامه 4 روش حل مشکل عدم نمایش اشاره گر ماوس را به شما معرفی می کنیم :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

راهکار اول : فعال کردن ماوس

ابتدا کلید های ترکیبی Windows و R را بفشارید و در RUN تایپ کنید MAIN.CPL و اینتر را بزنید. به تب Device settings بروید و با کلیک روی دکمه Enable ماوس را فعال کنید. اگر دکمه Disable فعال بود و Enable بصورت خاکستری رنگ بود (یعنی ماوس فعال بود)، یکبار ماوس را Disable و سپس Enable کنید. یکبار نیز سیستم را Restart کنید.

راهکار دوم : غیرفعال سازی Hide pointer هنگام تایپ کردن

در RUN تایپ کنید MAIN.CPL و اینتر را بزنید. به تب Pointer Options بروید و تیک گزینه Hide pointer while typing را بردارید. این کار باعث میشود که هنگام تایپ کردن اشاره گر ماوس مخفی شود و وقتی ماوس را به حرکت در می آورید اشاره گر ظاهر شود. سیستم را Restart کنید.

راهکار سوم : آپدیت کردن درایور ماوس

در RUN تایپ کنید Devmgmt.msc و اینتر را بزنید. به قسمت Mice and other pointing devices بروید و آنرا باز کنید و روی دستگاه ماوس راست کلیک کنید و Update Driver را بزنید و روی گزینه اول Search automatically for updated driver software کلیک کنید، در صورت وصل بودن سیستم به اینترنت درایور از وبسایت سازنده دانلود و روی ماوس نصب میشود. اگر مشکل با این روش حل نشد گزینه دوم یا Browse my computer for driver software را انتخاب کنید و روی گزینه Let me pick from a list of available drivers on my computer کلیک کنید سپس PS/2 Compatible Mouse driver را انتخاب نمایید و Next را بزنید. در آخر سیستم را Restart کنید.

راهکار چهارم : از Rollback Driver استفاده کنید

استفاده از این روش در صورتی است که درایور ماوس را آپدیت کرده باشید. همانند راهکار قبلی روی ماوس راست کلیک کنید و روی گزینه Roll Back Driver کلیک کنید. سپس گزینه Yes را انتخاب نمایید. در آخر سیستم را Restart کنید.

  • نکته : اگر از ماوس های بیسیم یا Wireless استفاده میکنید حتما دانگل USB ماوس را به پشت کیس و به طور مستقیم (بدون هیچ رابطی) به پورت USB 2.0 متصل کنید. پیروز ، موفق و TOSINSO ای باشید!
  • مشکل کار نکردن موس از کجا می تواند باشد؟

    غیرفعال شدن یا Disable شدن موس ، فعال شدن قابلیت Hide Printer ، به روز نبودن درایور موس ، مشکل آپدیت و به روز شدن درایور موس و البته خراب شدن یا سوختن موس از جمله مشکلات معمولی هستند که موس شما کار نمی کند
  • مشکل غیب شدن موس در ویندوز را چگونه حل کنیم؟

    ماوس را از طریق Device Manager فعال یا Enable کنید ، درایور ماوس را به روز رسانی کنید ، اگر درایور جدیدی نصب کرده اید از Rollback Driver استفاده کنید و در نهایت قابلیت hide Printer را غیرفعال کنید

امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات