امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

تفاوت Log Off ، Restart و Shut Down در چیست؟

مفاهیمی که ممکن است برخی از کاربران آماتور کامپیوتر به خوبی درک نکرده باشند تفاوت بین Restart ، Log Off و Shut Down شدن کامپیوتر است. امروز قصد داریم در انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران این مفاهیم را برای عزیزان شفاف سازی کنیم.کارشناسان فناوری اطلاعات در شرکت ها اغلب به کارکنان شرکت یا سازمان یاد میدهند تا چگونه از کامپیوتر استفاده کنند و هنگام برخورد با یک مشکل چگونه از پس آن بربیایند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

یکی از اقداماتی که کارمندان سازمان بایستی درباره آن اطلاع داشته باشند نحوه Restart ، Log Off و Shut Down کردن کامپیوتر در مواقع متفاوت است. اطلاع نداشتن از این گونه مفاهیم ممکن است باعث مشکلاتی شود و وقت گران بهای کارشناسان فنی IT را بیهوده تلف کند. خب صحبت دیگر کافیست ، بهتر است برویم سراغ آموزش ...

Shut Down چیست؟

Shut down ، Power off و یا Power down هر سه به یک مفهوم است و به فرآیندی گفته میشود که سیستم به تمامی پراسس ها ، برنامه های در حال اجرا و همچنین سرویس هایش خاتمه میدهد. زمانیکه کامپیوتر را Shut down میکنیم بدیهی است جریان برق در کامپیوتر جاری نیست و نمیتوانیم و برای کار هایی نظیر مانیتورینگ و ریموت زدن به کامپیوتر از آن استفاده کنیم.

Restart چیست؟

Restart یا Reboot کردن کامپیوتر به فرآیندی گفته میشود که کامپیوتر تا مرز Shut down شدن پبش رفته و دوباره استارت میشود. در این حالت با توجه به نوع سیستم عامل ممکن است برخی از برنامه ها بسته نشوند و در حافظه RAM سیستم باقی بمانند. معمولا زمانی کامپیوتر را Restart میکنیم که در سیستم عامل پیکربندی هایی انجام دادیم که تا سیستم ریستارت نشود تنظیمات به درستی در کرنل سیستم عامل اعمال نمیشود.

Log Off چیست؟

Log Off کردن سیستم به این معناست کردن که ما برای مورد استفاده قرار گرفتن سیستم فعلی توسط سایر کاربران از Session خود خارج یا به اصطلاح فنی Log Off میکنیم. بدیهی است که این عمل از shut down کردن و یا Restart کردن سیستم سریعتر انجام میشود.

Power On  چیست؟

همانطور که قطعا میدانید Power on یا روشن کردن سیستم اقدامی است که ما با فشردن دکمه پاور سیستم سیستم را به حالت اجرا در می آوریم و زمانیکه سیستم بطور کامل و صحیح بوت شد میتواند مورد استفاده ما قرار بگیرد. زمانیکه سیستم بوت شد و صفحه لاگین سیستم عامل ظاهر شد ما با وارد کردن صحیح Username و Password میتوانیم از سیستم عامل استفاده کنیم به این عمل در اصطلاح فنی Login کردن به سیستم میگوییم.اگر کارشناسان پشتیبانی به ما بگویند که اقدام خاصی را مرتبط با کامپیوتر انجام دهید به حرفشان گوش فرا داده و همان کار را انجام دهید.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات