محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

آموزش ساخت فولدری که با نقطه شروع شود در ویندوز به زبان ساده !

یعنی همیشه اعتقاد داشتم ویندوز هیچوقت با کسی روراست نیست ! خوب شما تصور کنید که بنا به دلایلی مجبور هستید با سیستم عامل های یا مکانیزم هایی که با لینوکس کار می کنند همکاری داشته باشید ، در لینوکس هیچ محدودیتی برای نامگذاری دایرکتوری ها و فایل ها وجود نداره اما مثلا شما فکر کنید قرار هست در ویندوز یک دایرکتوری درست کنید که با نقطه شروع بشه مثل تصویر زیر :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

وب سایت توسینسو

شما با راست کلیک کردن و ایجاد یک New Folder دایرکتوری با نام بالا نمی توانید ایجاد کنید و به شما اعلام می شود که باید پسوند داشته باشید ! یا اسم داشته باشید ! یا از کاراکترهای خاص استفاده نکنید ! حالا چکار کنیم ؟ کاری ندارد کافیست بر روی دایرکتوری بالاسری کلید Shift را نگه داشته و گزینه Open Command Prompt Here یا چیزی شبیه به اون رو انتخاب کنید حالا با دستور زیر براحتی هر جایی دایرکتوری درست کنید که با نقطه شروع بشه !!!

mkdir .Directory

به همین سادگی ، آقا مسئولین رسیدگی کنن چرا با گرافیک نمیشه ولی با دستور میشه ؟ نه واقعا چرا ؟ بعد بگید ویندوز ویندوز ....

نویسنده : محمد نصیری

منبع : جزیره مبانی کامپیوتر و مهارتهای هفتگانه وبسایت توسینسو

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد

#نقطه_در_ابتدای_اسم_فایل #ایجاد_فولدر_با_اسم_نقطه #ایجاد_دایرکتوری_خاص_در_ویندوز #قرار_دادن_نقطه_در_ابتدای_اسم_فایل #آموزش_command_prompt #ایجاد_فولدر_در_ویندوز #دستورات_ایجاد_فایل_در_ویندوز

محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات