احمد نظری
مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

دلایل بروز خطای Reference Error در اکسل چیست ؟ (!REF#)

چگونه خطای #REF! در اکسل را رفع کنیم؟ در ادامه مبحث خطا های اکسل در بخش سوم ، می خواهیم به بحث خطاهای موجود و رایج در اکسل بپردازیم ، اکثرکاربران نرم افزار اکسل که گهگداری بر حسب نیاز به اکسل رجوع می کنند ، مطمنا در هنگام مواجهه با این خطا ها کار برایشان سخت می شود و شاید نتوانند خطای مورد نظر را برطرف نمایند. ما سعی می کنیم تا حد امکان تمام مواردی را که باعث بوجود آمدن این خطا ها می شوند را بیان کنیم و کاربران محترم در صورت رعایت این موارد می توانند بدون خطا کارشون رو در اکسل انجام دهند.معمولا در سلولی که فرمول را وارد می کنیم اگر اشتباهی داشته باشیم نام خطای موجود به همراه یک مثلث رنگی بصورت پیشفرض سبز رنگ در گوشه بالا سمت چپ سلول درج می شود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. خطای !REF#

خطای !REF#

این خطا معمولا در مواقع زیر اتفاق می افتد.

پاک کردن سلول یا سطر و ستونی که فرمول به آن ارجاع داده شده است .

وب سایت توسینسو

در تصویر زیر محتویات سلول A1 حذف شده است .

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

انتقال CUT کردن محتویات آدرس سلولی در سلول هایی که در فرمول به آن ارجاع داده شده است .

وب سایت توسینسو

در تصاویر زیر محتویات سلول F3 به A1 انتقال یافته است .

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

کپی COPY کردن فرمول در محدوده ای که در فرمول به آنها ارجاع داده شده است .

وب سایت توسینسو

در تصویر زیر فرمول در سلولی خارج از محدوده که در فرمول به آن اشاره شده است کپی شده و فقط فرمول کپی شده دارای خطای !REF# شده است .

وب سایت توسینسو

در تصویر زیر فرمول در سلولی در محدوده که در فرمول به آن اشاره شده است کپی شده و هم فرمول اصلی و هم فرمول کپی شده دارای خطای !REF# شده است .

وب سایت توسینسو

احمد نظری
احمد نظری

مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

من احمد نظری مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد نمایندگی خراسان (سبزوار) به عنوان یکی از دوستداران توسینسو هستم مدیر مرکز آموزش مجازی پارس نمایندگی خراسان /سبزوار مدیر کنسرسیوم اعتبار سنجی و ارزشیابی شرکت ها(شرکت کاوش) نمایندگی خراسان/ کارشناس نرم افزار کامپیوتر و تکنسین شبکه / مدیر ، کارشناس و مدرس اسبق دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران نمایندگی سبزوار/ مشاور بازار کار (بصورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ) و مشاوره کار آفرینی در سایر حوزه های تخصصی

نظرات