احمد نظری
مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

آموزش ساخت امضای دیجیتال در ایمیل و اوتلوک (Digital Signature)

معمولا در نامه نگاری های رسمی فردی که نگارنده نامه می باشد باید به منزله تصدیق آن ، نامه را تایید کند که تاییدآن به منزله امضاو مهر می باشد.پس ما هر فردی را معمولا در نامه نگاری ها با امضای مختص به خودش می شناسیم. در بحث نامه های الکترونیکی نیز می توانیم یک امضای دیجیتال طراحی نماییم و به متن پیام اضافه نمائیم تا گیرنده نامه مطمئن شود که این نامه از سمت فرد مورد نظر فرستاده شده است.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

برای درک بهتر این موضوع می توانید به مقاله مهندس محمد نصیری با عنوان تفاوت بین Digital Certificate ( گواهینامه دیجیتال ) و Digital Signature ( امضای دیجیتال ) در چیست ؟ رجوع نمایید.خوب برای ایجاد یک امضای دیجیتال در نرم افزار Outlook به شیوه زیر عمل می نماییم.برای ایجاد امضای دیجیتال از دو بخش میتوانیم اقدام نماییم بخش اول در اکانت باز شده در Outlook مان گزینه New را زده تا پنجره جدیدی باز شده و گزینه Signature را ازسربرگ Messege و بخش Include انتخاب می نماییم.

وب سایت توسینسو

و روش دوم از گزینه File و بخش Option از قسمت سمت چپ پنجره گزینه Mail را انتخاب می نماییم و سپس در بخش سمت راست گزینه Signature را انتخاب می نماییم.

وب سایت توسینسو

پنجره Signature and Stationery شامل سه بخش کلی می باشد.یک بخش مربوط به ایجاد، ویرایش ، تغییر نام و حذف امضاها می باشد.بخش دوم شامل انتخاب اکانت ایمیل مورد نظر می باشد. و همچنین در کادر های بعدی شما می توانید امضاهای ایجاد شده را برای ارسال ایمیل های جدید و پاسخ دادن به ایمیل های دریافتی و یا فوروارد کردن یک پیام بصورت اتوماتیک تنظیم نمایید . تا زمان انتخاب امضا بصورت پیش فرض در صفحه موجود باشد و قسمت سوم بخش طراحی امضای دیجیتال می باشد.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

روی گزینه New کلیلک می نماییم یک کادر کوچک باز می شود و از ما در خواست یک نام برای امضایمان می نمایید . شما می توانید چند نمونه امضا برای نامه های مختلف داشته باشید و آنها را با نام های دلخواه ذخیره نمایید.

وب سایت توسینسو

سپس در کادر طراحی به ایجاد طرح دلخواه مورد نظرتان برای امضا بپردازید و در پایان بر روی گزینه Save و OK کلیلک نمایید. امضای شما ساخته شد و برروی موارد انتخابی در قسمت های تعیین شده اعمال خواهد شد. در تصویر زیر امضای ایجاد شده رابرای بخش های مختلف انتخاب می نماییم.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

اکنون اگر روی گزینه New یا Replay یاForward کلیلک نماییم امضای ما بصورت پیش فرض در صفحه کوجود می باشد.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

همچنین در سربرگ Personal Stationery می توایند صفحه پیام تان را به دلخواه طراحی نمایید و تم ها و فونت های مورد نظر را اعمال نمایید.

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

امیدوارم که این آموزش مفید واقع شده باشد.


احمد نظری
احمد نظری

مدیر مرکز آموزش مجازی پارس خراسان - سبزوار و متخصص ICDL

من احمد نظری مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد نمایندگی خراسان (سبزوار) به عنوان یکی از دوستداران توسینسو هستم مدیر مرکز آموزش مجازی پارس نمایندگی خراسان /سبزوار مدیر کنسرسیوم اعتبار سنجی و ارزشیابی شرکت ها(شرکت کاوش) نمایندگی خراسان/ کارشناس نرم افزار کامپیوتر و تکنسین شبکه / مدیر ، کارشناس و مدرس اسبق دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران نمایندگی سبزوار/ مشاور بازار کار (بصورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ) و مشاوره کار آفرینی در سایر حوزه های تخصصی

نظرات