محمود کیاستی
مدرس دوره های ICDL

Indentation چیست؟ آموزش تنظیمات تورفتگی پاراگرافها در ورد (Word)

چگونه تورفتگی های پاراگراف ها در ورد را درست کنیم؟ در این مطلب، قصد دارم به شما دوستان عزیزم تنظیمات مربوط به تورفتگی پارگرافها در Word را آموزش دهم. برای اعمال تنظیمات به کل متن، ابتدا با فشردن کلیدهای Ctrl+A تمامی متن را در حالت انتخاب قرار دهید:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

سپس مطابق تصویر زیر با کلیک کردن بر روی مربع کوچک در گروه Paragraph از منوی Home، تنظیمات مربوط به پاراگراف نمایان خواهد شد:

وب سایت توسینسو

همانگونه که در تصویر بالا نیز مشخص است، تنظیمات مربوط به تو رفتگی پاراگراف در قسمت Indentation می باشد. حال اگر از قسمت Special گزینه First line را انتخاب نمائید، مطابق تصویر زیر قادر به تنظیم تو رفتگی سطر اول از هر پاراگراف خواهید بود. مقدار تورفتگی را نیز می توانید دقیقاً از قسمت By مشخص کنید:

وب سایت توسینسو
  • نکته: همانگونه که در تصویر فوق مشخص است، علاوه بر گزینه First line می توانید از قسمت Ruler یا همان خطکش با استفاده از آیکون مثلت فوقانی، تنظیمات تورفتگی سطر اول از هر پاراگراف را انجام دهید.

اگر از قسمت Special گزینه Hanging را انتخاب کنید، همانند تصویر زیر قادر به اعمال تورفتگی به تمامی سطرهای پارگراف به غیر از سطر اول خواهید بود:

وب سایت توسینسو
  • نکته: همانگونه که در تصویر فوق مشخص است، علاوه بر گزینه Hanging می توانید از قسمت Ruler یا همان خطکش با استفاده از آیکون مثلت زیرین، تنظیمات تورفتگی سطر اول از هر پاراگراف را انجام دهید.

حال اگر قصد دارید به تمامی سطرهای پاراگراف مقدار مساوی تورفتگی ایجاد کنید، کافیست مطابق تصاویر زیر در قسمت Indentation از Befor text برای اعمال تورفتگی در سمت راست کل پاراگراف و از After text برای اعمال تورفتگی در سمت چپ کل پاراگراف استفاده نمائید:

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
  • نکته: همانگونه که در تصاویر فوق مشخص است، در قسمت Ruler یا همان خطکش نیز با استفاده از آیکون مستطیل زیرین، قادر به اعمال تورفتگی Befor text، و با استفاده از مثلث سمت چپ در خط کش قادر به اعمال تورفتگی After text در هر پاراگراف می باشید.

محمود کیاستی
محمود کیاستی

مدرس دوره های ICDL

محمود کیاستی ، مدرس و مشاور در حوزه های گرافیک و طراحی ، متخصص در حوزه نرم افزارهای Photoshop ، InDesign و illustrator .. مدرس دوره های مهارت های هفتگانه و ICDL پیشرفته ، کارشناس شبکه ها و سرویس های مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت و ...

نظرات