محمود کیاستی
مدرس دوره های ICDL

4 روش مسدود کردن ایمیل های مزاحم و اسپم در ایمیل سرورها

با توجه به نیازهای امروزه اکثر افرادی که اطرافمان میشناسیم، دارای حداقل یک اکانت ایمیل میباشند پس تصوّر این که چه تعداد اکانت در سطح جهان است مقداری سخت به نظر می رسد، حال اینکه در کنار این اکانتهای واقعی، بسیاری از افراد سودجو به منظورهای مختلف همچون هک و ... و بسیاری از شرکتها نیز در جهت اطلاع رسانی، تبلیغات و ... با استفاده از اکانتها یا دامنه های بیشماری، اقدام به ارسال ایمیل به مخاطبان هدف خود میکنند که به احتمال قوی، از این گونه ایمیلها نیز برای شما ارسال شده است. حال اینکه شما ملزم به دریافت و مشاهده ایمیلیها از هر شخص یا فرستنده ناشناسی نمیباشید، بلکه بهتر است ایمیلهای تبلیغاتی و سایر فرستنده هایی را که دوست ندارید برای شما ایمیلی ارسال کنند، بلاک نمائید. در این مطلب روشهای بلاک نمودن ایمیلها در سرویس دهندگان مختلف بررسی خواهیم نمود.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

بلاک نمودن ایمیلها در Gmail

برای مسدود نمودن یک فرستنده ایمیل در اکانت Gmail، شما میبایست از Filter استفاده نمائید. برای این منظور کافیست در قسمت جستجو (search box) در بالای صفحه ایمیل، بر روی کشوئی آن کلیک و آدرس شخص مورد نظر را در قسمت From وارد نمائید و سپس در پائین ویزارد جستجو، بر روی گزینه Create a Filter with this Search کلیک کنید:

وب سایت توسینسو

سپس گزینه Delete It را مارکدار نموده و در نهایت بر روی گزینه Create Filter کنید:

وب سایت توسینسو

بلاک نمودن ایمیلها در Hotmail

در Hotmail شما میبایست برای کاربرانی که قصد مسدود کردن آنها را دارید، لیستی ایجاد نمائید. برای انجام این کار در Hotmail toolbar در بالای صفحه اصلی بر روی آیکون چرخدنده کلیک نموده و گزینه Options را انتخاب کنید؛

وب سایت توسینسو

سپس در قسمتPreventing junk emails ، بر روی لینک Safe and blocked senders کلیک نمائید.

وب سایت توسینسو

نهایتاً آدرس ایمیل شخص مورد نظر و یا دامنه مورد نظر را وارد نموده و بر روی گزینه Add to list کلیک کنید:

وب سایت توسینسو

بلاک نمودن ایمیلها در Yahoo Mail

به منظور بلاک نمودن ایمیلها در یاهو، در گوشه بالا از سمت راست صفحه Yahoo Mail بر روی آیکون چرخدنده کلیک نموده و سپس گزینه Settings را انتخاب نمائید. سپس در سمت چپ از صفحه ظاهر شده بر روی لینک Blocked Addresses کلیک کنید تا تنظیمات آن در سمت راست ظاهر گردد. در این قسمت قادر به مشاهده address box خواهید بود که به واسطه آن میتوانید آدرس اشخاص مورد نظر خود را وارد نموده و نهایتاً بر روی گزینه Add کلیک نمائید و پس از آن آدرس مورد نظر را در لیست Blocked Email Addresses خواهید دید:

وب سایت توسینسو

علاوه بر این میتوانید از آموزش خوب مهندس خانلری تحت عنوان «جلوگیری از دریافت ایمیل های Spam یا ایمل های تبلیغاتی در یاهو» استفاده کنید.

بلاک نمودن ایمیلها در Microsoft Outlook

برای بلاک نمودن ایمیلها در Outlook، از منوی Home بر روی کشوئی Junk کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Junk Email Options کلیک کنید. در این قسمت قادر به مشاهده تب Blocked Senders خواهید بود، سپس بر روی آن کلیک نموده و گزینه Add را انتخاب کنید. حال میتوانید آدرس ایمیل و یا دامنه مورد نظر خود را برای مسدود شدن وارد نموده و OK نمائید:

وب سایت توسینسو

البته روشهای دیگری نیز در این خصوص وجود دارد همانند تعریف Rule و یا انتقال دستی ایمیلهای مورد نظر به پوشه ی Spam و ... که میتواند مورد استفاده دوستان قرار گیرد.

نویسنده: محمود کیاستی

منبع: انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

نشر و کپی برداری صرفاً با ذکر نام منبع و نویسنده، مجاز می باشد.


محمود کیاستی
محمود کیاستی

مدرس دوره های ICDL

محمود کیاستی ، مدرس و مشاور در حوزه های گرافیک و طراحی ، متخصص در حوزه نرم افزارهای Photoshop ، InDesign و illustrator .. مدرس دوره های مهارت های هفتگانه و ICDL پیشرفته ، کارشناس شبکه ها و سرویس های مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت و ...

نظرات