10 کلید کاربردی در فایرفاکس که باید بدانید

سلام خدمت همه ی شما دوستان عزیز،امروزه استفاده از مرورگر firefox نسبت به windows explorer خیلی بیشتر شده است و توسعه ی زیادی در دنیای کامپیوتر و وب گردی پیدا کرده است.امروز میخواهم در این مطلب به شما پرکاربردترین کلیدهای موجود برای راحتی کار با firefox را به شما دوستان عزیز معرفی کنم.این کلیدها برای افرادی که به وب گردی علاقه ی زیادی دارند و حتی افراد معمولی بسیار کارایی دارد و این امر را برای آنان آسوده و لذت بخش میکند.حال به معرفی این کلیدها برای شما و نحوه ی عمل کردن آنها در firefox میپردازیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. CTRL + T : با استفاده از این کلید شما میتوانید یک صفحه خالی یا به اصطلاح Blank را باز کنید و به جستو جو بپردازید.
  2. CTRL + SHIFT + T : با استفاده از این کلید شما قادر خواهید بود که آخرین صفحه ای که در مرورگر خود باز کرده اید را باز کنید و ببینید.
  3. F6 : با استفاده از کلید F6 شما قادر خواهید بود که لینک صفحه یا همان URL آن را هایلایت و کپی کنید بدون هیچ استفاده ای از موس.
  4. CTRL + F : یکی از سخت ترین کارها در وب گردی پیدا کردن کلمه ی مورد نظر در صفحات وب میباشد.شما با استفاده از این کلید براحتی میتوانید در صفحه ی وب کلمه ی مورد نظر خود را جستوجو و بیابید.
  5. CTRL + W : این کلید به شما این امکان را میدهد که صفحه ای که در آن هستید را به سرعت ببندید و از آن خارج شوید.
  6. CTRL + TAB : برای جابه جا شدن بین TAB هایی که باز کرده اید با استفاده از این کلید میتوانید براحتی بین آنان جابه جا شده و استفاده ای از موس نکنید.
  7. CTRL + D : برای باز کردن BOOKMARK مرورگر خود و به عضویت دراوردن سایت مورد نظر و یا مشاهده ی سایت هایی که قبلا وارد BOOKMARK کرده اید میتوانید از این کلید استفاده کنید.
  8. Ctrl + <plus>, Ctrl + <minus>, and Ctrl + 0 : برای تغییر فونت نوشته های وب شما میتوانید با زدن <Ctrl + <plus فونت آن را بزرگتر کنید و یا با زدن <Ctrl + <minus فونت آن را کوچک کنید.اگر خواستید که فونت سایت به حالت اول خود بازگردد شما میتوانید با زدن Ctrl + 0 آن را به حالت اولیه ی خود بازگردانید.
  9. F11 : با این کلید شما قادر خواهید بود تا صفحه ی مرورگر خود را Fullscreen کنید و یا از حالت Fullscreen خارج کنید.
  10. Ctrl + J : با این کلید شما قادر خواهید بود که downloadmanager مرورگر خود را باز کنید و فایل های دانلود شده یا در حال دانلود را مدیریت کنید.

امیدوارم این 10 کلید طلایی Firefox به کار شما هم بیاید و از این به بعد برای جستوجو کردن مشکلی نداشته باشید و به راحتی به آن بپردازید.

نویسنده:امیرمحمد رسول خمینی

منبع:انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر نام نویسنده و منبع دارای اشکال اخلاقی میباشد


نظرات