محمود کیاستی
مدرس دوره های ICDL

آموزش دیدن (نمایش) پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس (Firefox)

چگونه پسوردها ( رمزهای ) ذخیره شده در فایرفاکس را ببینیم؟ سلام، در این پست قصد دارم شما را با نحوه نمایش تمامی یوزرها و پسوردهای ذخیره شده در مرورگر FireFox با استفاده از تنظیمات خودِ مرورگر، آشنا کنم چرا که قبلاً روش نمایش پسوردها در این مرورگر با استفاده از Add-ons توضیح داده شده است. این مطلب زمانی که اطلاعات کاربری خود در سایتها را فراموش کرد اید، بسیار راهگشا خواهد بود. برای این کار کافیست ابتدا Options را به یکی از روشهای زیر انتخاب کنید:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

سپس از منوی Security گزینه Saved Passwords را انتخاب کنید:

وب سایت توسینسو

حال پنجره ای حاوری اطلاعاتی در خصوص سایتها و یوزرهای ذخیره شده در هر یک ظاهر میگردد و برای نمایش پسوردهای آنها، کافیست بر روی گزینه Show Passwords کلیک کنید:

وب سایت توسینسو

در پیغام ظاهر شده، بر روی Yesکلیک کنید:

وب سایت توسینسو

همانگونه که در تصویر زیر نیز ملاحظه میکنید، در روبروی هر نام کاربری، پسورد مربوطه به نمایش درآمده است:

وب سایت توسینسو

نتیجه گیری اینکه تا جایی که امکان دارد، اطلاعات مربوط به یوزر و پسورد خود را در مرورگرها ذخیره نکنید چرا که براحتی توسط سایر کاربران سیستم و یا از طریق هک، اطلاعات شما به یغما میرود.


محمود کیاستی
محمود کیاستی

مدرس دوره های ICDL

محمود کیاستی ، مدرس و مشاور در حوزه های گرافیک و طراحی ، متخصص در حوزه نرم افزارهای Photoshop ، InDesign و illustrator .. مدرس دوره های مهارت های هفتگانه و ICDL پیشرفته ، کارشناس شبکه ها و سرویس های مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت و ...

نظرات