امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

8 روش برای مدیریت تب (Tab) های زیاد مرورگرها

گاهی اوقات مجبور هستید تعداد زیادی Tab را در مرورگرتان برای بازدید از وبسایت ها و لینک های مختلف باز کنید.اغلب ما دوست داریم چند لینک را در یک مرورگر باز کنیم تا اینکه لینک های مختلف را در چند مرورگر باز کنیم.در این مقاله به شما راهکار های مدیریت مروگرتان در مواقع کار با Tab های زیاد را می آموزیم.خب بریم سر اصل مطلب...

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

1- استفاده از کلید های ترکیبی

استفاده از کلیدهای میانبر کیبورد یا کلید های ترکیبی در آسانتر کردن مدیریت مرورگرتان در این مواقع به شما کمک شایانی میکند.

  • Ctrl + Tab: کار این کلید های ترکیبی سوئیچ کردن در بین Tab ها به سمت راست میباشد.
  • Ctrl + Shift + Tab: برعکس دستور بالا سوئیچ بین Tabها به سمت چپ میباشد.
  • Ctrl + W (Command + W on a Mac): خارج شدن از Tab فعلی.

2- استفاده از یادآوری باز کردن Tabها

گاهی اوقات شما میخواهید در دفعات بعدی که مرورگرتان را باز کردید سایت هایی که برای بار آخر باز کرده اید برایتان بارگزاری شود.در مرورگر Firefox میتوانید از مسیر زیر این تنظیمات را انجام دهید:

Options>When Firefox starts>Show my windows and tabs from last time

3- ذخیره کردن Tabها یا لینک ها برای استفاده در دفعات بعد

به منظور یک راهکار سریع شما میتوانید با راست کلیک کردن بر روی Tab فعلی مرورگرتان و انتخاب گزینه Bookmark all tabs تمام Tab هایی که باز کرده اید را ذخیره کنید.برخی از مرورگر ها با نصب یک add-ons این کار را انجام میدهند اما مرورگر های Firefox و Chrome بدون نیاز به add-ons خاصی این کار را انجام میدهد.

4- باز کردن Tab ها در مرورگر های مختلف

همانطور که عرض کردیم این راهکار چندان مورد پسند کاربران واقع نمیشود اما خب این هم یک راهی است.برای این کار شما میتوانید چند مرورگر را باز کرده و Tabها را Drag&Drop کنید و یا اینکه میتوانید بر روی لینک مورد نظر راست کلیک کرده و Open Link in New Window را انتخاب کنید.با این کار یک مرورگر دیگر باز شده و همان Tab را برایتان باز میکند.

وب سایت توسینسو

5- پین کردن Tab ها

برای Tab هایی که شما میخواهید یک جا ثابت بمانند و در همه مواقع که مرورگر را اجرا کردید آن سایت نیز برایتان باز شود ایده هوشمندانه ای به نظر میرسد.برای این کار کافیست بر روی Tab مورد نظر راست کلیک کرده و Pin Tab را انتخاب کنید.

وب سایت توسینسو

6-بازگشایی Tab های بسته شده

وب سایت توسینسو

شما میتوانید به مرورگر دستور بدهید که آخرین Tab هایی که بسته شده اند را برایتان باز کند.در مرورگر های Firefox و Chrome با فشرن همزمان کلید های Ctrl+Shift+T آخرین Tab هایی که بسته شده اند را برایتان به اولویت جدید به قدیم باز میکند.

7-استفاده از Tree Style Tabs

وب سایت توسینسو

شما با دانلود و نصب add-ons جالبی به نام Tree Style Tabs میتوانید Tab های باز شده را بصورت درختی مشاهده میکنید.همانور که در تصویر بالا مشاهده میکنید تمام لینک هایی که در وبسایت ITPro.ir باز کرده ام بصورت درختی وار یا تو در تو لیست شده اند.این مورد خیلی به شما در مدیریت Tab های زیاد کمک میکند.

8- استفاده از قابلیت Tab Groups در مرورگر Firefox

وب سایت توسینسو

مرورگر فایرفاکس قابلیت پیشفرضی به نام Tab Groups برای مدیریت استفاده از Tab ها و لینک های زیاد را فراهم کرده است.با فشردن کلید های Ctrl+Shift+E میتوانید Tab هایی که میخواهید را به درون گروه های مختلف Drag&Drop کنید.اگر این قابلیت در فایرفاکس شما وجود نداشت کافیست تا اسم Tab Groups را در قسمت Add-ons سرچ کنید و با دانلود کردن آن خودکار عملیات نصبش انجام میشود.

نویسنده : امیرحسین کریم پور

منبع : ITPRO

هرگونه نشر وکپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی میباشد


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات