فرهاد خانلری
کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

آموزش هک پسورد ادمین ویندوز : چگونگی بازیابی رمز عبور ویندوز

چگونه پسورد ویندوز را هک و ریست کنیم؟ باز هم CMD و باز هم قابلیت های این ابزار دوست داشتنی و پرکاربرد و این بار هک کردن پسورد ادمین ویندوز های Windows XP ، Windows 7 ، Windows 8 . خیلی پیش می آید کاربری پسورد ورود به ویندوز خود را فراموش میکند تلکیف چیست؟ آیا نصب مجدد ویندوز درست است؟ حتماً کار اشتباهی است و شاید آخرین راه تعویض ویندوز باشد هر گاه شما میخواهید پسورد ویندوز را از بین ببرید یا Reset کنید میتوانید از ابزار Hirens’ Boot CD سی دی Bootable با ابزارهای کاربردی استفاده کنید که البته قبلاً آموزش این کار را در انجمن توضیح داده ام

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
پاک کردن پسورد ویندوز

خب اگر Hirens’ Boot CD را نداشتیم این مطلب میتواند برای شما مفید باشد که با CMD اقدام به حذف پسورد ویندوز کنید ، ابتدا CD ویندوز را داخل CD Rom قرار داده سپس با CD سیستم را بوت کنید همانگونه که همیشه ویندوز را نصب میکنیم تصویر زیر که نمایان شد با کلید های کنترلی Shift+F10 پنجره CMD باز میشود.

ریست پسورد ویندوز از طریق CMD
حذف پسورد ویندوز با CMD

پس از باز کردن CMD چند مرحله را که در زیر توضیح خواهم داد را انجام میدهیم من تمامی این مراحل را در یک تصویر نشان داده ام.

وب سایت توسینسو
  1. توسط دستور :C و سپس Enter به root درایو C میرویم البته اگر ویندوز شما در درایو دیگری نصب شده است باید آدرس همان درایو را بدهیم
  2. توسط دستور dir محتویات آدرس مورد نظر(درایو C) را میتوانیم ببینیم ، پس از این دستور فولدر هایی که داخل درایو C هستند از قبیل windows , Programs file نمایشد داده میشود
  3. پس از اینکه فهمیدیم آدرس را درست امده ایم با دستور cd windows وارد پوشه ویندوز میشویم.
  4. داخل پوشه ویندوز فولدری قرار دارد به نام system32 توسط دستور cd system32 وارد آن فولدر میشویم
  5. توسط دستور rename اقدام به تغییر نام فایلی به نام sethc.exe میکنیم (به هر نامی دلخواه میتوان تغییر نام داد)
  6. توسط دستور rename اقدام به تغییر نام CMD میکنیم (نه به هر نام دلخواه ، بلکه فقط به نام sethc.exe باید تغییر نام پیدا کند)
  7. این دستور نیز محیط محبوب CMD را ترک میکند.

خب دستورات فوق را یکی یکی اجرا کرده سپس سیستم را ریست کرده تا هنگامی که ویندوز از شما پسورد بخواهد یعنی پنجره Login ویندوز سپس مجدداً توسط کلید های کنترلی Shift+F10 پنجره CMD را باز کنید .

وب سایت توسینسو

حالا نوبت تغییر پسورد هست توسط دستور net user میتوانیم یوزر های مختلف را Active کنیم یا غیر فعالشان کنیم یا پسورد هایشان را تغییر دهیم ، اگر از این دستور بدون هیچ سوئیچی استفاده کنیم لیستی از تمامی یوزر های این سیستم را به ما نمایش میدهد اگر یوزر مدیر شما یعنی Administrator غیر فعال است(به صورت پیشفرض در Xp فعال و پس از XP غیر فعال شد) میتوانید توسط دستور زیر که در تصویر مشاهده میکنید این یوزر را فعال کنید.

فعال کردن یوزر ادمین ویندوز

حالا میتوانید توسط دستور زیر اقدام به تغییر پسورد یوزر مورد نظرتان کنید اگر از ستاره استفاده کنید موقع تایپ پسورد آن را نشان نمیدهد این زمانی به کار می آید که شخصی کنار شما ایستاده یا کاربری سیستم شما را مانیتور میکند البته میتوان به جای ستاره مستقیماً خود پسورد را وارد کرد تصاویر زیر گویای این موضو هست.

net user administrator *
or
net user "itpro" 12345
هک پسورد ویندوز
وب سایت توسینسو

خب برای بازگشت تغییراتی که داده ایم مجدد با CD ویندوز بوت کرده و مانند قبل دستوراتی را در cmd وارد میکنیم یعنی rename هایی که قبلاً انجام دادیم را مجدداً به حالت قبل باز میگردانیم.

وب سایت توسینسو

فرهاد خانلری
فرهاد خانلری

کارشناس ارشد شبکه مایکروسافت

فرهاد خانلری ، مدرس شبکه و برنامه نویسی مبتنی بر زیرساخت های مایکروسافت ، سابقه فعالیت در موسسات و مراکز دولتی در قالب پروژه ، مشاوره و تدریس ، برنامه نویسی ++C ، سی شارپ و دات نت ، متخصص و مدرس شبکه های مبتنی بر سیستم عاملهای مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سخت افزار و ...

نظرات